Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Galewska-Kustra Marta
(1)
Januszewska Edyta
(1)
Kubiszyn Marta (1972- )
(1)
Theiss Maria
(1)
Theiss Maria (1977- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Czeczeni za granicą
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Artystyczna (Zakopane)
(1)
Polityka społeczna
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Stres pourazowy
(1)
Szkolnictwo artystyczne
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Terroryzm
(1)
Uchodźcy
(1)
Wojna 1994- w Czeczenii
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Człowiek, Środowisko Życia, Edukacja)
Bibliografia strony 405-431.
Książka ta zawiera unikalną, pogłębioną, wielowymiarową, opartą na solidnych podstawach metodologicznych analizę problematyki stymulowania twórczości dziecięcej w szkole. Autorka uzyskała tą drogą cenne wyniki badań, które mogą z powodzeniem służyć refleksji teoretycznej, ale i stanowić podstawę dalszych dociekań. Rozważania te to również zbiór praktycznych dyrektyw w zakresie stymulowania twórczości w każdej szkole.Z recenzji wydawniczejdr hab. Beaty Przyborowskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20817 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
(Człowiek, Środowisko Życia, Edukacja)
Bibliogr. s. 359-390.
Merytoryczne walory pracy polegają na zaprezentowaniu w sposób erudycyjny, wszechstronny i głęboko humanistyczny nieznanych na ogół losów wojennych i uchodźczych dzieci czeczeńskich i ich rodzin. Unikatowy materiał badawczy zgromadzony został wedle narzucających wysokie wymagania warsztatowe reguły metody jakościowej umożliwiającej wniknięcie w świat przeżyć i znaczeń ludzi poddanych traumie losu uchodźcy.Z recenzji prof. dr hab. Anny Firkowskiej-Mankiewicz
ROZDZIAŁ I * BADANIA NAD IMIGRACJĄ-PERSPEKTYWY TEORETYCZNE * 1.Socjologiczne i kulturowe wymiary zjawiska uchodźstwa-w poszukiwaniu perspektywy badawczej * 2. Szok kulturowy jako jedna z teorii wyjaśniających przebieg akulturacji * 3. Socjalizacja imigrantów - specyfika i wyzwania * ROZDZIAŁ II * DZIECIĘCA TRAUMA WOJENNA * 1. Doświadczenia wojenne dzieci -trwałe znamię biografii * 2. Badania nad stresem związanym z wojną * 3. Trauma i stres traumatyczny * 4. Modele teoretyczne analizy stresu potraumatycznego * ROZDZIAŁ III * MALI UCHODŹCY W POLSCE * 1. Polska pomoc dzieciom greckim, koreańskim, chilijskim -między opieką a wychowaniem komunistycznym * 2. Przyczyny napływu i struktura pochodzenia uchodźców w Polsce od 1991 roku * ROZDZIAŁ IV * PYTANIA BADAWCZE. METODY BADAŁ * 1. Problemy badań, współczynnik kulturowy w badaniach nad uchodźcami * 2. Perspektywa badań jakościowych -między narracją, biografią a orał histoty * 3. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 3.1. Wywiad narracyjny i wywiad mało skategoryzowany * 3.2. Obserwacja uczestnicząca * 3.3. Analiza dokumentów * 3.4. Studium przypadku * 4. Czas i sposób przeprowadzenia badań * 5. Badania dzieci czeczeńskich za pomocą rysunku projekcyjnego * 6. Badania wśród nauczycieli * 7. Charakterystyka badanej zbiorowości * ROZDZIAŁ V * OBRAZ DZIECIŁSTWA W CZECZENII PRZED WOJNĄ * 1. Życie przed wojną * 2. Kultura i tradycja a wychowanie dzieci * ROZDZIAŁ VI * DOŚWIADCZENIA WOJENNE DZIECI CZECZEŁSKICH * 1. Codzienność wojenna dzieci w Czeczenii * 2. Życie uciekinierów w lnguszetii * 3. Ucieczka do Polski * ROZDZIAŁ VII * RODZINA CZECZEŁSKA W POLSCE * 1. Życie w ośrodkach dla uchodźców * 2. Dziecko czeczeńskie w polskiej szkole * 3. Polacy i Czeczeni. Wzajemne postrzeganie i stereotypy * 4. Sieda - dziecko wojny. Studium przypadku * ROZDZIAŁ VIII * CO TO ZNACZY BYĆ UCHODŹCĄ CZECZEŁSKIM W POLSCE? * 1. Zawieszenie w czasie i przestrzeni * 1.1. Ciągła ucieczka * 1.2. Doświadczenia bycia uchodźcą w Federacji Rosyjskiej * 1.3. Nowe i nieznane rzeczy * 1.4. Niepewność co do przyszłości * 1.5. Marzenia dzieci i dorosłych * 2. Organizacje pozarządowe pomagające uchodźcom w Polsce * 3. Wybrane programy realizowane na rzecz tolerancji i poszanowania "Innego" * 4. Rola edukacji międzykulturowej w zetknięciu z "Innym" * ZAKOŁCZENIE * SPIS TABEL I WYKRESÓW * BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17365 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05.A (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Człowiek, Środowisko Życia, Edukacja)
Bibliogr. s. 246-254.
Praca stanowi kompetentną i rzetelną dyskusję pojęcia "kapitał społeczny" i związanych z tym pojęciem szerszych koncepcji teoretycznych. Warto też wskazać na to, że - dla polityków społecznych - praca może okazać się nieocenionym źródłem inspiracji w ich praktycznej działalności, ale też źródłem przestróg dotyczących nierozważnych kroków budowania "kapitału społecznego" za wszelką cenę i jako dobra oczywistego - niezależnego od szerszego kontekstu.Z recenzji wydawniczej dr hab. Kazimierza Frieske, prof. UW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16505 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej